Monday 2 April 2012

End of Chapter 3

Assalamualaikum...


Alhamdulilah...berakhir sudah semester 3 untuk pengajian Diploma aku... Wah! Seriously, rasa kejap jaa..(loghat utgha sat)... Apa yang boleh aku gambarkan untuk semester 3 nie, fuhhh...banyak dugaan dan cabaran! Terutama bab pelajaran dan hati.......
Okay, setelah khatam semua subjek untuk subjek ni, aku nak cerita sikit exit survey yang aku boleh simpulkan untuk setiap subjek...hahahaha...amboihhh, dah macam lecturer dak aku nie???



BEL311-ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES
Ini subjek English..sem nie, subjek ni agak killer sebab kena buat academic writing.. Tambahan pula kena buat CITATION... disebabkan aku ini adalah student IM yang berkait rapat dengan library, so tak ada masalah sangat laa nak buat benda nie...tapi kadang-kadang, ada jugak kesilapan...Subjek ni Miss Afifah yang ajar, which is so simple  and sweet lecturer...  Ni gambar kami dengan Miss Afifah masa last kelas BEL..

yang tengah ambil gambar tu, Zainal.. classmate aku..baju coklat ala2 gold tu our lecturer..


CTU264-ISLAMIC INFORMATION MANAGEMENT 
 Ini subjek agama.. Maaf, tak sempat nak bergambar dengan Ustaz Yumni...hehehe..tapi yang boleh aku katakan, muka Ustaz Yumni iras-iras muka Aaron Aziz...korang ada? hehehehe... Best belajar dengan Ustaz Yumni...sampai sekarang aku masih ingat fakta "Epistemologi Islam" yang sangat panjang falsafahnya....



HSM115-RECREATION I 
Okay! Ini subjek paling santai... Kokurikulum aku dekat UiTM Kedah... sem ni, aku pilih Rekreasi... sebab dah jemu masuk Kesatria Negara... walaupun dalam kelas Rekreasi ni aku mengantuk sebab 'boring', tapi masa last kelas, kami buat aktiviti berkayak... For the first time aku berkayak... Kami laa first batch yang berkayak dekat tasik foodcourt nie...hehehe...Seriously, best sangat! Kalian patut cuba taw... Terima kasih kepada En.Zamri sebab jadi tenaga pengajar kami....Kat bawah nie bukti kami berkayak..





IMD202-PROMOTION OF INFORMATION PRODUCTS AND SERVICES 
Ini subjek fakulti IM.. singkatan untuk subjek ni "Promotion"... En.Azam, lecturer kami... Tapi tak ada laa gambar dengan En.Azam... Beliau seorang yang sempoi, open-minded dengan student-student... Cool je bila masuk kelas dia...sebenarnya untuk subjek ni, kami kena buat satu information exhibition... Tapi tak jadi sebab ada certain problem... Hurm... sedih jugak laa... Tapi lagi sedih si ketua projek exhibition ni iaitu Khairul Anwar a.k.a Kay Tre... sejak tu, dia kuat betul taching dengan orang-orang sekeliling dia...(itu realiti kan Kay, hang yg ckp mcm tu)...  Last2, kami buat video promotion untuk department dekat library je..



IMD205-MULTIMEDIA FOR INFORMATION PRESENTATION
This is my favourite subject... Kenapa? Sebab ini subjek multimedia... kena bermain dengan software Macromedia Director... And one more thing, subjek ini, favourite lecturer aku yang ajar, which is Miss Khadijah... She's so sweet... Terima kasih miss, sebab ajar kami yang agak lembab sikit bab-bab komputer nie... Moment paling aku terharu apabila miss sanggup buka kasut high heels dia sebab susah nak bergerak pakai heels dekat dalam lab... Miss sanggup semata-mata sebab nak ajar kami! Terima kasih sangat Miss... Saya sanggup belajar dengan miss sampai part 5 nanti... hehehe... ini gambar aku dengan Kiss Khadijah...

sorry, gambar tidak berkualiti tinggi..hehehe..



IMD206-INSTRUCTIONAL MEDIA APPLICATION 
Ini subjek bagaimana anda nak mengaplikasikan alat bantuan mengajar di dalam kelas...ASSURE MODEL... yup! itu basic subjek ni... Lecturer kami En. Ahmad Sufi Alawi... hensem orangnya sama macam nama nya jugak... Bekas pelajar UiTM Kedah, dan jadi lecturer di UiTM Kedah selepas tamat pengajian... Hebat kan?... Tagline En.Sufi paling famous bagi kami iaitu "Before I go, I would like to say, Assalamualaikum!".... sampai kami pun dah hafal ayat En.Sufi sebelum kelas tamat... hehehe... maaf, gambar dengan En.Sufi tak ada... kalau nak, cari laa fb dia ek...




IMD207-COMMUNICATION SKILLS FOR INFORMATION PROFFESIONAL II 
Public speaking! Yes.... I've done it... subjek yang memerlukan anda menjadi seorang speaker untuk Persuasive speech dan Informative speech... untuk informative speech, aku pilih tajuk "Different types of Chocolate and Their Uniqness" manakala untuk persuasive "Let's eat organic food"... Getaq jugak laaa bila duk depan kelas, sampaikan speech tu...
Subjek ini, Madame Hasniza yang ajar... she's so beautiful... like Chinese lady... Tengok gambar kat bawah nie...
Aku pun tak tahu kenapa semua orang senget masa ni..



IMD208-INTRODUCTION TO WEB CONTENT MANAGEMENT AND DESIGN
HTML or Hypertext Markup Language... Kami kena belajar buat coding untuk subjek ni... belajar buat individual website dan corporate website... Subjek yang ramai cakap "killer" subjek... tapi best belajar subjek ini... Tambah pulak sapa yang memang nak jadi web programmer tu... dan subjek ini jugak laa yang membuat aku tak tidur malam.... Lecturer kami, En.Firdaus... seorang lecturer yang sangat  baik dan senang kami belajar dengan En.Firdaus... kat bawah ni, corporate website group aku.. Louiss Vuitton website... kalau nak ikut sebijik2 macam LV punya web tu, memang tak mampu laa kan... so kami buat yang simple but informational and elegance (cewahhhhh, bukan main promote web sendiri)....



Gambar kecil-kecil cukup laa ok...

Itulah semua exit survey tentang semua subjek yang aku belajar semester nie... Hopefully, semuanya dapat lulus dengan cemerlang untuk result nanti... Doakan sama yaa.. Jumpa next entry...

Wassalam..




No comments:

Post a Comment