Tuesday 22 November 2011

Entri yang terlewat .....

*** Assalamualaikum, sebenar nya entri ni untuk semalam, 21/11/2011...tapi disebabkan line macam kura-kura, aku tak dapat nak post entri ni...cuma draft kat microsoft word jer... hehehehe...


Dunia sekarang sudah semakin bahaya...semakin maju dunia dengan teknologi, semakin manusia terdedah kepada bahaya...teknologi kadangkala menyebabkan manusia buta mata, buta hati, buta segala-galanya...manusia mencipta teknologi, namun tanpa disedari teknologi telah menjatuhkan manusia kembali... mukadimah untuk entri kali ni... 

Sebenarnya, aku rasa macam nak deactive account facebook je...sebab dah terlalu banyak masalah dengan facebook sekarang...dah kurang selamat lagi untuk pengguna yang naif macam aku ni...even dah security... Masalah pertama, account senang di ‘’hack” oleh parasit-parasit komputer a.k.a hacker... Masalah kedua, virus chatting “Hi, how are you? Wanna laugh? ” kalau kita pegi layan dia, link ke video bukan-bukan akan keluar...aku pernah terkena benda ni, padahal kawan aku tu tak ada pun online...erghhhhhh.....sakit hati jugak laa kan... Masalah ketiga, gambar-gambar teruk seperti gambar l**** akan terpampang di dinding muka buka... dan ada di antara friends yang komen dan like gambar tu, sedangkan mereka tak pernah buat perkara tu... perkara sebegini akan menjatuhkan maruah kita... bayangkan kalau tiba-tiba friends aku nampak aku komen dekat gambar bukan-bukan... Serius, aku terasa difitnah dan terhina...

Jadi sebagai alternatif lain, ayuh kita ber“blogging”... lebih selamat...mungkin blogging tak semeriah facebook, tapi kita bebas meluahkan pendapat... ditemani aksara-aksara komputer, alam maya setia menjadi saksi catatan hikayat hidup kita...

Apa-apa pun, tahniah kepada team bola sepak Malaysia yang menang menewaskan team Indonesia dalam SEA Games 2011.... Tahniah Harimau Malaya!!!


No comments:

Post a Comment