Monday 7 November 2011

Aidildha vs Result...

Assalamualaikum....alhamdulilah, aku masih bernafas di muka bumi milik Allah S.W.T ini...entri kali ni hasil kombinasi 2 perisitiwa yang berlaku dalam masa 3 hari... Dah terang-terang tajuk kat atas tu kan... 


Salam Aidiladha
Selamat Hari Raya Aidiladha aku ucapkan kepada semua umat Islam yang menyambutnya tahun ini...dah lembu-lembu serta haiwan-haiwan yang boleh dikorbankan pula kelihatan tak tentu arah hari tu...aku tak sanggup nak tengok mereka dikorbankan...abah cakap, kalau kita kasihan dekat binatang yang akan dikorbankan tu, kita tak boleh makan daging dia...ermm...yela kot...salam aidiladha semua...




Result semester 2
Akhirnya, hari yang ditunggu-tunggu pun tiba...macam entri aku sebelum ni, 4 November 2011 adalah tarikh keramat...setelah jam menunjukkan pukul 12.00 tengah malam hari tu, terus aku buka email untuk check result...tangan getaq-getaq masa tu...buka email, hurmm....hampa...sebab, email result tak ada lagipun....aihhhh....lama jugak la aku tunggu..sampai puku 1.30 pagi kot...gara-gara tak boleh nak tidur, result punya pasal laa...hurmm, lastnya aku tertidur jgk...pukul 8.30 pagi, aku dah bersedia depan my compaq...kebetulan pula masa tu, Cik Lin, bestfriend aku pun nak tengok result dia jgk...so, kami berdua saja...masing-masing senyap...finally...


Muncul juga email ni dekat screen my compaq aku...alhamdulilah, dah boleh rasa tenang sekarang....dan rasa bersyukur dikurniakan sekali lagi sebegitu...tak sia-sia usaha aku untuk semester kali ini...tahniah juga untuk Cik Lin dengan resultnya.. tahniah juga untuk kawan-kawan UiTM yang lain... benar kata-kata pepatah Arab, apa yang kamu tanam, itulah yang kamu tuai...erkk, tak reti nak translate dalam bahasa Arab.... Akhir kalam, sentiasalah bersyukur dengan apa yang diberikan... 


No comments:

Post a Comment