Tuesday 22 May 2012

The Princess (Thai Drama)


Assalamualaikum.

Cuti berbaki 3 minggu lagi. Sebelum tu, aku sempat melayan kembali drama paling aku minat. Memandangkan bb Celcom dekat area rumah aku ni laju macam keretapi elektrik dekat Jepun tu, memang heaven layan drama ni dekat You Tube. Even bukan full drama. At least, dapat melepaskan rindu aku untuk tengok drama ni.



The Princess atau Luerd Khattiya dalam bahasa Thailand merupakan the best drama yang pernah aku tonton. Seriuosly, drama ni berjaya menambat hati ribuan penonton.  Ditayangkan masa tahun 2005 kalau tak silap dekat TV2. Aku ingat lagi, di akhir drama ni aku menangis. Sedih gila ending dia. Ending yang sangat dramatik. Tak sangka aku hero dia akan mati. Sob.. Sob.. Nangis kejap. Abah aku yang tak pernah minat drama pun boleh layan cerita ni sampai episod last. Penangan The Princess punya hal. Penuh dengan pengorbanan, cinta, kasih sayang, semangat cintakan negara dan adat istiadat istana membuatkan drama ni memang terbaik. Aku 'salute' dengan pengarah drama  ni. Plus, pakaian pelakon-pelakon yang sangat cantik dan latar belakang istana yang sangat mengagumkan. Kalau Malaysia buat  drama macam ni, confirm, rating drama akan tinggi menggunung. Okey, dekat bawah ni ada gambar dan episod drama ni. 

Teraju utama Puteri Darakumari dan Anothai (padan sangat diorang ni)





Sad moment:
Episod ni paling sedih bagi aku. Bersama dengan orang yang tercinta untuk saat-saat akhir.





Ini pula lagu tema drama The Princess:
Walaupun aku tak faham bahasa Thailand, tapi lagu ni memang menyentuh hati.





p/s 1: Aku harap, ada stesyen TV dekat Malaysia ni yang dapat tayangkan drama ni balik. Please, i'm begging.
p/s  2: Kalau ada lelaki macam Anothai tu, memang aku tak reject. 



4 comments:

  1. Haah sedih sangat cerita ni..betul2 tak sangka heronya mati

    ReplyDelete
  2. Ya, nostalgia sungguh cerita ni.

    ReplyDelete
  3. Mna Nk download yang Ada subtitles plsss help me

    ReplyDelete