Monday 5 March 2012

Dunia Baru







Ingat tak dulu drama Dunia Baru yang ditayang dekat TV3? Aku peminat setia drama ni... Kat atas nie ada sedutan daripada drama nie...macam biasa lah, aku selongkaq Youtube pi cari video nie... 

Dulu, bila tengok drama nie je, mesti aku rasa: Wahhhhh.....! bestnya belajar dekat universiti..indah sangat...disiplin tak ketat macam kat sekolah...suasana pun cantik-cantik...kawan-kawan sporting...semuanya best la! Tapi.....hakikatnya, itu fantasi hanya  mimpi sahaja... Dalam tv, bolah laa macam tu... Jalan cerita semua best-best... Kat luaq, cuba tengok realitinya....  mana ada student yang boleh relax-relax macam dalam drama kat tv tu... Hakikatnya, assignment yang menimbun+test+kuiz+final exam menanti pelajar realiti macam kami ni... Dulu, masa sekolah, pukul 11.0 malam aku dah masuk tidur... Tak biasa tidur lambat... Sekarang, dekat universiti, pukul 4-5 pagi baru tidur taw... Haaaa...amik kaw akma... daripada tak biasa, kena biasakan jugak.. Gara-gara assignment punya hal.... Dulu, masa kat rumah, jarang bancuh nescafe malam-malam... Sekarang, dekat universiti, nescafe atau milo sahabat baik taw... Peneman untuk berjaga.... Tambah pula bila    nak dekat study week... But, life must go on...Semua perkara akan berubah... Kita takkan kekal di sesuatu tahap sahaja... Masa yang berlalu memberi banyak pengalaman kepada aku... yang dari jadi budak sekolah tadika, masuk sekolah rendah, sambung kat sekolah menengah, dan sekarang di peringkat universiti... Siapa sangka kan? Kejap je masa berlalu... Allah dah tentukan rezeki hamba Nya masing-masing... Dan aku bersyukur di atas rezeki yang dikurniakan aku sekarang! Akhir kata, semoga hidup kita dilimpahi dengan Kab Ba Ra Kaf Alif Ta Nun... haaaa, apa tu? sambung laa sendiri ye...hehe... "Before I go I would like to say Assalamualaikum!" (tagline lecturer aku, Encik Sufi namanya)..



#pukul 2.00 pagi....sewaktu aku menaip entri ni, secawan Vico menemani aku... tidur lewat sebab study     subjek HTML...esok ada final test...InsyaAllah aku akan lakukan yang terbaik!

No comments:

Post a Comment